Perutusan YDP


Assalamualaikum w.b.r dan salam sejahtera kepada semua pengunjung yang melayari Portal MPKj.

Dikesempatan ini saya mengucapkan Selamat Tahun Baru 2015 kepada semua warga MPKj. Menjelang Tahun 2015 ini, MPKj berazam untuk terus komited dalam meningkatkan perkhidmatan pengurusan perbandaran kepada semua pelanggan dan penduduk kearah mewujudkan sebuah perbandaran yang Selesa, Selamat, Maju dan Aktif.

Seiring dengan kepesatan Teknologi Maklumat dan Komunikasi (I.C.T), portal ini adalah wadah yang terbaik untuk para pengunjung dan pelanggan MPKj mendapatkan maklumat tentang perkhidmatan yang ditawarkan serta menyampaikan maklumbalas positif ke arah meningkatkan lagi sistem penyampaian perkhidmatan MPKj. Sempena Tahun 2015 ini, saya menyeru semua warga kerja MPKj dan seluruh penduduk MPKj untuk meningkatkan jalinan kerjasama yang lebih erat ke arah menjadikan perbandaran kita lebih bersih, selesa dan maju.

Terima kasih atas sokongan anda dan selamat melayari Portal MPKj.



Y.BRS TUAN MOHD SAYUTHI BIN BAKAR SMS.
YANG DIPERTUA MAJLIS PERBANDARAN KAJANG

Promotion

smilesmilesmile smile smile smile smile smile smile

Monday, July 7, 2014

Pelaksanaan Projek Single Sign On (MAMPU) Untuk Perkhidmatan Online Bagi PBT di Selangor



Unit Pemodenan Tadbiran dan Perancangan Pengurusan Malaysia (MAMPU) telah membangunkan fungsi single sign-on pada Portal myGovernment di bawah Projek Single Sign On (SSO).


Projek ini akan mewujudkan satu gerbang utama bagi perkhidmatan online Kerajaan di mana pengguna hanya perlu menggunakan 1 Login-ID sahaja untuk mencapai pelbagai perkhidmatan yang disediakan oleh agensi kerajaan.


Sebanyak 30 agensi Kerajaan telah dipilih sebagai perintis termasuk 5 PBT di Selangor iaitu Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA), Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ), Majlis Perbandaran Kajang (MPKj), Majlis Perbandaran Selayang (MPS) dan Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ).


Perkhidmatan berkenaan boleh diakses melalui Portal myGovernment (www.malaysia.gov.my) dengan hanya satu ID pengguna sahaja berkuatkuasa pada 29 April 2014.

No comments:

Post a Comment