Perutusan YDP


Assalamualaikum w.b.r dan salam sejahtera kepada semua pengunjung yang melayari Portal MPKj.

Dikesempatan ini saya mengucapkan Selamat Tahun Baru 2015 kepada semua warga MPKj. Menjelang Tahun 2015 ini, MPKj berazam untuk terus komited dalam meningkatkan perkhidmatan pengurusan perbandaran kepada semua pelanggan dan penduduk kearah mewujudkan sebuah perbandaran yang Selesa, Selamat, Maju dan Aktif.

Seiring dengan kepesatan Teknologi Maklumat dan Komunikasi (I.C.T), portal ini adalah wadah yang terbaik untuk para pengunjung dan pelanggan MPKj mendapatkan maklumat tentang perkhidmatan yang ditawarkan serta menyampaikan maklumbalas positif ke arah meningkatkan lagi sistem penyampaian perkhidmatan MPKj. Sempena Tahun 2015 ini, saya menyeru semua warga kerja MPKj dan seluruh penduduk MPKj untuk meningkatkan jalinan kerjasama yang lebih erat ke arah menjadikan perbandaran kita lebih bersih, selesa dan maju.

Terima kasih atas sokongan anda dan selamat melayari Portal MPKj.



Y.BRS TUAN MOHD SAYUTHI BIN BAKAR SMS.
YANG DIPERTUA MAJLIS PERBANDARAN KAJANG

Promotion

smilesmilesmile smile smile smile smile smile smile

Friday, April 23, 2010

MPKj Fun Race 2010



4 April 2010 - Majlis Perbandaran Kajang dan Persatuan Kembara Negara telah menganjurkan Program MPKj Fun Race 2010 bertempat di Taman Tasik Cempaka, Bandar Baru Bangi. Sebanyak 35 pasukan yang terdiri daripada orang awam, kakitangan MPKj, MPP serta pelajar-pelajar IPTA dan IPTS telah menyertai program ini.

Kategori yang ditetapkan oleh jawatankuasa pertandingan adalah untuk kategori terbuka dan IPTA/IPTS diwakili oleh 2 orang peserta bagi 1 pasukan dan bagi kategori kakitangan MPKj dan MPP pula seramai 4 orang bagi 1 pasukan. Dianggarkan jumlah peserta MPKj Fun Race ini adalah seramai 200 orang secara keseluruhannya.

Sebelum bermulanya acara MPKj Fun Race ini, para peserta dan orang awam dijemput untuk bersama menyertai aktiviti senamrobik yang telah diketuai oleh instruktor jemputan. Ianya adalah sebagai sesi pemanas badan dan aktiviti senaman pagi.

Disamping itu juga, pihak urusetia dikalangan MPKj telah mengadakan beberapa aktiviti seperti gerai jualan, pertandingan mewarna, acara sukaneka bagi kanak-kanak, pertandingan karaoke terbuka, pemeriksaan kesihatan percuma oleh Pusat Perubatan Az-Zahrah dan pameran dari agensi kerajaan (PDRM,AADK, Jabatan Penjara Malaysia dan JPA). Kesemua aktiviti sampingan ini, dijalankan ketika pertandingan MPKj Fun Race sedang dilangsungkan khusus untuk orang awam.

Sesi perasmian penutup bermula pada pukul 2.00 petang yang telah dilaksanakan oleh YBhg. Dato' Hasan Nawawi bin Abd Rahman, Yang DiPertua MPKj. Seterusnya majlis disambung dengan sesi penyampaian hadiah kepada semua pemenang dan sesi bergambar.


Sumber :
Bahagian Kebudayaan & Rekreasi dan Muzium & Perpustakaan,
Jabatan Khidmat Kemasyarakatan, MPKj.




No comments:

Post a Comment