Pages

Perutusan YDP


Assalamualaikum w.b.r dan salam sejahtera kepada semua warga MPKj dan penduduk di bawah pentadbiran MPKj...... Mulai 28 Februari 2007, saya telah dilantik sebagai YDP MPKj dan saya menerima tugas ini sebagai satu amanah dan ianya satu tanggungjawab yang saya cuba untuk laksanakan sebaik mungkin. Saya memohon kerjasama dari semua warga MPKj, Ahli-ahli Majlis dan semua penduduk untuk memberi kerjasama dan sokongan dalam melaksanakan tugas saya.

Tanpa kerjasama dan sokongan dari pihak Tuan-tuan, amatlah susah untuk saya menjalankan tugas saya sebagai YDP MPKj, dimana satu jawatan yang mencabar. Tugas ini akan menjadi lebih mudah untuk dilaksanakan jika mendapat kerjasama dan sokongan dari semua pihak. Dalam masa ini, saya cuba memahami dasar-dasar dan pogram-pogram 7 jabatan dan beberapa unit termasuk masalah-masalah yang sedang dihadapi mereka sekarang. Dasar-dasar dan pogram-pogram yang sedang dilaksanakan akan diteruskan jika terbukti keberkesanannya.

Saya juga akan berusaha untuk berkenalan dan bermesra dengan penduduk-penduduk di bawah pentadbiran MPKj melalui program-program yang dianjurkan oleh MPP dan lain-lain badan yang diiktiraf oleh MPKj. Maklumbalas daripada penduduk-penduduk adalah penting. Pandangan-pandangan dan komen-komen yang membina akan diambil kira dalam melaksanakan tanggungjawab MPKj. Maklumbalas boleh disampaikan melalui lisan, bertulis atau terus menggunakan laman web MPKj – www.mpkj.gov.my. Sistem penyampaian perkhidmatan MPKj kepada pelanggan akan terus disemak dan dipertingkatkan dari semasa ke semasa. Selaras dengan dasar Kerajaan Negeri Selangor, perkhidmatan asas MPKj kepada penduduk akan diberi keutamaan.

Di samping itu, MPKj akan berusaha supaya penduduk merasa selesa, selamat dan seronok tinggal di kawasan MPKj. Pembangunan insan, pembangunan infrastruktur dan fizikal serta kemajuan perniagaan dan perpaduan kaum akan terus dipertingkatkan.

SALAM MESRA daripada YDP kepada semua warga MPKj dan seluruh penduduk di bawah pentadbiran MPKj.

"HEALTH IS WEALTH"

Y.Bhg Dato' Hasan Nawawi bin Abd Rahman
Yang DiPertua
Majlis Perbandaran Kajang

Promotion

Monday, February 21, 2011

NOTIS MAKLUMAN CUKAI TAKSIRAN

Adalah dimaklumkan bil cukai taksiran bagi penggal pertama Januari hingga Jun 2011 telah pun diproses dan dikeluarkan. Sila jelaskan cukai taksiran tersebut sebelum 28 Februari 2011 bagi mengelakkan dari dikenakan caj fi notis.

Tuan-tuan dan puan-puan juga boleh membuat semakan dan mencetak sendiri bil cukai taksiran melalui perkhidmatan e-Taksiran dan juga boleh terus membuat bayaran menggunakan kad kredit melalui perkhidmatan e-Bayar yang terdapat di dalam laman web ini.

No comments:

Post a Comment